Въпрос на гледна точка

Здрасти, стари друже! – каза Бен. – Впрегнаха те на работа, а?
Том се извърна рязко и рече:
– О, ама това ти ли си, Бен! Не те забелязах.
– Виж, аз отивам да поплувам. Не ти ли се ще и на теб? Но, разбира се, няма как – нали трябва да работиш! Много ясно!
Том изгледа момчето и отвърна:
– Ти на кое му викаш работа?
– Че това не е ли работа?
Том се захвана отново да варосва и нехайно отвърна:
– Може и да е, а може и да не е. Знам само, че на Том Сойер му е по сърце.
– Хайде стига бе! Да не искаш да ми кажеш, че ти харесва?
Четката продължаваше да се движи.
– Дали ми харесва ли? Не виждам защо пък да не ми харесва! Да не би пък на човек всеки ден да му пада да варосва огради!
Това представи цялата работа в съвсем нова светлина. Бен спря да гризе ябълката. Том изящно прокара четката напред-назад, отстъпи, за да се наслади на резултата, добави тук-таме няколко щриха и отново огледа критично сътвореното. Бен следеше всяко негово движение и му ставаше все по-интересно и по-интересно. Всичко това все повече го увличаше и накрая не издържа:
– Слушай, Том, дай и на мен да побоядисвам мъничко!

 

Винаги, когато ми предстои да се заловя с някоя не дотам интересна работа се сещам за историята на Том Сойер с боядисването на оградата. И ми става забавно, защото осъзнавам, че няма неприятна работа. Всичко зависи от самонагласата и гледната точка, която си избереш. Психологически трик, нищо повече : ) Всичко е лесно и приятно, само трябва да погледнеш нещата от приятната им страна : )

Из “Приключенията на Том Сойер”, Марк Твен
Препратка към: [chitanka]

About tsvetanv

Friends, Books, Music, Math, Programming.
This entry was posted in Books, Psychology. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

